Tuesday, July 05, 2005

I'll Be There For You

So no one told you life was gonna be this way
Your job's a joke, you're broke, your love life's D.O.A.
It's like you're always stuck in second gear
When it hasn't been your day, your week, your month, or even
your year, but
{::chorus::}
I'll be there for you
When the rain starts to pour
I'll be there for you
Like I've been there before
I'll be there for you
'Cause you're there for me too

You're still in bed at ten and work began at eight
You've burned your breakfast so far, things are going great
Your mama warned you there'd be days like these
But she didn't tell you when the world has brought you down to your knees, and
{::chorus::}
No one could ever know me
No one could ever see me
Since you're the only one who knows what it's like to be me

Someone to face the day with
Make it through all the best with
Someone who always laughs at
Even when I'm at my worst, I'm best with you
Yeah!
{::chorus::}
I'll be there for you
I'll be there for you
I'll be there for you
'Cause you're there for me too

Listen it here.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

这首六人行的主题歌我很喜欢,稍后尝试翻译一下,呵呵

我的翻译在下面,感觉翻译的很差,请批评指正。

-------

我会去那儿陪你

这样说来,没人告诉你生活竟是这个样子
工作是个玩笑,一文不名,爱情未到已经死了
在那些倒霉的几天,几月,甚至几年里
你好像一挂二档就熄火
但是
我会去那儿陪你
当大雨开始倾盆
我会去那儿陪你
一如既往
我会去那儿陪你
因为你也曾去那陪我

八点上班,十点了你还赖在被窝
早餐烧糊了,事情一团糟
妈妈提醒过你,这些事情会发生
但她却未曾提起,何时世界将把你摔到在地
从来没有人懂我
从来没有人看我
因为只有你,是唯一知道我滴

有人陪着面对每一天
使每天都精彩纷呈
有人共同开心玩笑
在最阴霾的日子,有你带来彩虹
Yeah!

我会去那儿陪你
我会去那儿陪你
我会去那儿陪你
因为你也曾去那陪我

No comments: