Friday, March 07, 2008

PRAYER
祷告

I asked God to take away my pain.
God said, No
It is not for me to take away.
But for you to give it up.

我祷告上帝拿掉我的苦恼
上帝说,不
这不应该是我来拿掉的,
而是你应该放弃的。

I asked God to make my handicapped child whole.
God said, No
His spirit is whole,
His body is only temporary.

我祷告上帝使我残疾的孩子完整,
上帝说,不
他的灵魂是完整的,
他的肉体只是暂时的。

I asked God to grant me patience.
God said, No
Patience is a byproduct of tribulations;
It isn't granted, it is learned.

我祷告上帝赐予我耐心,
上帝说,不
耐心是苦难的副产品,
不是赐予的,而是学到的。

I asked God to give me happiness.
God said, No
I give you blessings;
Happiness is up to you.

我祷告上帝给我快乐,
上帝说,不
我给你祝福,
快乐与否取决于你自己。

I asked God to spare me pain.
God said, No
Suffering draws you apart from worldy cares
And brings you closer to me.

我祷告上帝使我免于伤痛,
上帝说,不
受苦让你远离关心世界,
而将你带到我的身旁。

I asked God to make my spirit grow.
God said, No
You must grow on you own,
But I will prune you to make you fruitful.

我祷告上帝让我的灵性长进,
上帝说,不
你必须自己长进,
而我将进行修剪,让你结果子。

I asked God to bring things that I might enjoy life.
God said, NO
I will give you life
So that you may enjoy all things.

我祷告上帝给我各样的事物,以便我享受生命,
上帝说,不
我将给你生命,
这样你将享受所有的事物。

I asked God to help me love others.
God said, Ahhh ….
Finally you have the idea ...

我祷告上帝帮助我,让我爱别人,
上帝说,哈哈哈
你终于想到这个问题了……

No comments: